mandag 20. april 2009

Popkorn Designs markedsundersøkelse



Vi har iløpet av vinteren hatt en omfattende markedsundersøkelse i regi av Innovasjon Norge.
Den har tatt for seg både barnehagemarkedet og privatmarkedet. Resultatet i begge gruppene ble ordentlig hurra! Et entydig "ja, dette er liv laga, vi ønsker å bruke penger på slike produkter". Både vi og Innovasjon Norge syns dette var superstas.

En del av markedsudersøkelsen var noe de kalte fokusgrupper. Det gikk ut på at et antall småbarnsforeldre satt i halvannen time rundt et bord og grillet Popkorn Designproduktene mens vi satt på rommet ved siden av og så det hele på direktesendt film.
Det var ubehagelig å se på noen fremmede sitte og kaste rundt seg med meninger. Den minste lille negative vinkling ble tatt fryktelig personlig av oss begge. Men siden resultatet ble så fryktelig positivt til slutt, så var det selvsagt en staselig opplevelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar